23

мар.
2018

Примерно меню за преход в планината

Posted By : Pirin Adventure/ 4226

Планинските преходи са вълнуващо приключение. Стига да сме се подготвили добре за тях. А подготовката непременно включва и носенето на храна. Въпросът обаче е коя би била най-подходящата храна, която да вземете със себе си. Важно е тя да отговаря на нуждите на тялото Ви. На голяма надморска височина и с такова физическо натоварване, то определено ще се нуждае от енергия. Разбира се, не е за подценяване и вкуса – винаги взимайте със себе си храна, която обичате да похапвате.

Ако всеки път, преди да тръгнете в планината, се питате каква храна да вземете със себе си, ето някои предложения, които смятаме, че винаги биха били удачни:

  • Хляб или сухари – вторите няма да натежават в раницата, чудесен източник на въглехидрати са, а и не мухлясват.
  • Консерви – те са малко по-тежки, но пък имат доста дълъг срок на годност, няма да се развалят дори и в горещо време, лесни са за носене, няма да се отворят и да изцапат. Най-удобно ще Ви бъде, ако заложите на малки разфасовки, които да изяждате на едно хранене.
  • Месо, сирене, кашкавал – сушените колбаси като пастърма или суджук например няма да са Ви излишни, не тежат особено и не заемат много място, а са много, много вкусни. Бучка сирене и парче кашкавал също са добър вариант, но в прекалено горещо време и дълги преходи може и да не са най-удачни, така че преценете.
  • Сладко – въглехидратите по време на преходи са много важни и няма как без сладко. Бурканче с мед, шоколад, протеинови блокчета, бонбони за смучене са подходящ избор.
  • Ядки и сушени плодове – вкусна и засищаща енергийна бомба, при това и в малки количества.

Но това не е всичко. Ако искате да разберете „къде е заровено кучето“ и да пъхнете в раницата малко обемист, вкусен и много засищащ продукт, в следващите редове ще откриете това, без което ние не тръгваме дори на лека разходка! 🙂

Закуската в планината може да включва овесена каша, макаронени изделия (кус-кусът заема най-малко място в раницата), енергийни блокчета, сухари и чай с мед, а може и филийка с луканка.

За обяд можете отново да заложите на тестени изделия, пастърма, на крекери и сирене, шепа ядки, да отворите консерва с боб, сарми, риба, царевица, а към дажбата можете да добавите и няколко парчета шоколад.

Вечерята е подходящо време за зеленчуци, супа, ястия с ориз или картофи, а за десерт можете да хапнете фурми, сушени кайсии или други плодове.

Пребиваването на по-голяма надморска височина може да причини и някои неразположения като главоболие и гадене. Те оказват влияние и върху апетита.

Хидратацията по време на преход също е много важна, но понякога тя изостря симптомите.

За това можете да разнообразявате водата с течности, които съдържат въглехидрати, за да можете да се грижите едновременно за хидратацията и осигуряването на енергия.

Суперхраните са едно голямо предимство в Планината. Заемат изключително малко място в раницата, а същевременно вършат чудеса. Могат да заместят цяло хранене, при това напълно пълноценно, като ще ви дадат енергия за оставащата част от прехода.

Всъщност, продуктът, за който споменахме по-горе са именно Протеиновите шейкове и миксове. Лично ние сме страшно доволни от органичния протеинов микс на Dragon Superfoods. Първоначално гледахме с недоверие, но приятелите ни от Zdravisimo.bg, които ни го препоръчаха, се оказаха прави – Страхотен е! Вече гласуваме с две ръце за него и няколко дози от ЧУДОТО са обичайното присъствие в раниците ни 🙂 Съветваме ви да се запознаете със съдържанието и да опитате сами ползите от тези миксове. Няма да съжалявате – гарантираме! И понеже Евгения и Пепи са готини хора, са се постарали подробно да опишат съдържанието и начина на употреба. Предоставяме го и на вас в този линк – goo.gl/UTGKbu

Надяваме се, че сме били поне малко полезни и следващата ви разходка в Планината ще бъде по-лесно организирана, поне откъм храната.

Ако пък се чудите каква да бъде посоката – отново имаме решение 🙂 Разгледайте нашите предложения:

Маршрутиgoo.gl/1zdCFE
Идеи за разходкаgoo.gl/FGNn9k